Wednesday, May 23, 2007

Last.fm

Jeg er stadig ikke helt sikker på, hvad det er jeg sidder og laver med dette websted, Last.fm. Den spøjse lille software jeg har downloadet til scrabbling eller scrubbing eller whatever, synes ikke at virke. Kollegerne er helt opslugte af deres egne strabadser, eller bliver irriterede fordi jeg sukker.
Men da jeg opdagede at jeg kunne hente en masse nostalgiske numre fra min vilde ungdom, blev jeg alligevel glad. Så her er en musikliste. Måske finder jeg senere ud af, hvad man mere kan.
Senere samme dag, efter kaffe i gårdhaven: Tage forklarede, at jeg bare skulle trykke på en knap der hedder "play in software", så kan jeg pludselig høre musikken på normal lydstyrke, og høre hele nummeret i stedet for kun 30 sekunder. Mirabile dictu.
"Måske er det bare mig der ikke læser instruktionerne ordentligt igennem", sagde jeg. "Næe, det er bare som Helle K. siger: tryk på det hele - så virker et eller andet før eller siden!"
"Jeg mener nu, at du har særlige evner."
"Tjah, jeg er måske en enøjet blandt blinde!"

No comments: