Wednesday, June 27, 2007

Podcast

Jeg vendte tilbage til min Google reader for at lave denne opgave. Jeg bruger ellers Bloglines. Jeg lagde to podcast-feeds fra Podhead ind i den, Danske Dyrs fuglestemmer og "Dittes Digte" . Det var jo nemt nok. Men så skulle jeg downloade et af digtene til min lille elegante MP3-afspiller, som jeg slet ikke havde brugt endnu. Det var simpelthen første gang i mit liv jeg skulle bruge sådan én, så det tog lidt tid, men jeg fandt da radioen!
Jeg sad længe og stirrede på en digt-fil og spekulerede over hvordan man mon fik den over i den lille babytingest. For at øve mig lidt gik jeg så ud på Netmusik for at låne noget, det havde jeg heller aldrig prøvet, men jeg forestillede mig at det måtte være nemt. Jeg fik også hentet en fil, men da jeg havde udpakket den og ville afspille den, kom der et musikafspiller-program (Musicmatch? Musicbox?) og ville have mig til at downloade deres produkt, dog helst den opgraderede version til $19.95, som jeg ihærdigt forsøgte at sno mig udenom. Det lykkedes mig at afinstallere programmet, men så kunne jeg ikke afspille det lånte nummer. I mellemtiden kom Tage på arbejde, han mente at jeg bare kunne bruge Windows Media Player, som lige skulle opdateres. Men det viste sig ikke at være så enkelt, da vi ikke lige kunne finde ud af det med licensen. Så nu har jeg lånt to Aretha Franklin-sange jeg ikke kan høre, men heldigvis forsvinder de af sig selv efter 7 dage, i modsætning til alt det andet rubbish der efterhånden ligger på min stakkels og førhen så rene og pæne maskine.
Tage fandt heldigvis ud af, hvordan jeg kunne optage et Ditte-digt på min lille Zen-ven, og minsandten om vi ikke også til sidst fandt ud af hvordan jeg kunne afspille det. Jeg er dog ikke sikker på at jeg vil kunne rekonstruere det.
Muligvis er jeg slow, men det har altså taget mig et par timer plus en kollegas hjælp at løse opgave 20.

1 comment:

Lilian said...

Hej Vera!
Sådan nogenlunde har jeg det også med min lille mp3-fidus. Når det lykkes mig at få noget lagt ind i, ved jeg ikke helt hvordan det gik til!